2.1 Descrierea (oral / în scris) a unor activităţi cotidiene, obiceiuri;
2.2 Relatarea conţinutului unui film/ al unei povestiri, pe baza unui plan de idei dat
2.3 Redactarea de paragrafe / texte pe o temă de interes
2.4 Completarea de formulare
2.5 Redactarea de texte funcţionale simple
2.6 Relatarea sub formă de raport a desfăşurării unei activităţi de grup / proiect individual / activităţi cotidiene etc.
3.1 Formularea de idei/ păreri pe teme de interes în cadrul unei discuţii / în mesaje de răspuns
3.2 Adaptarea formei mesajului la situaţia de comunicare în funcţie de stilul formal/ informal folosit de interlocutor
3.3 Redactarea de scrisori de răspuns în care sunt exprimate păreri despre subiecte legate de preocupările tinerilor
4. 1 Transformarea unor mesaje din vorbire directă în vorbire indirectă (relatarea la prezent a unor mesaje audiate)
4.2 Utilizarea dicţionarului bilingv pentru traducerea unor texte funcţionale scurte din limba franceză în limba română
4.3 Sintetizarea sub formă de schemă / notiţe a conţinutului unui text scris / mesaj oral
4.4 Traducerea în şi din limba română a unor texte scurte din domenii de interes utilizând dicţionarul
Receptarea mesajelor transmise oral sau în scris în diferite situaţii de comunicare
Producerea de mesaje orale sau scrise adecvate unor anumite contexte
Realizarea de interacţiuni în comunicarea orală sau scrisă
Transferul şi medierea mesajelor orale sau scrise în situaţii variate de comunicare